Road Trip from Lausanne to Adelboden, Switzerland

While I was in Switzerland, I went on a road trip from Lausanne to Adelboden. I made stops in Bern, Thun and Spies and I wanted to show you how beautiful this trip was!

Mientras estaba en Suiza, hice un viaje por carretera desde Lausana a Adelboden. Hice paradas en Bern, Thun y Spies, ¡y quería mostrarte lo hermoso que fue este viaje!

Switzerland ana Faneite

1st stop: BERN

After picking up the car at Hertz, we headed to Bern. We made some stops along the way because everything was so beautiful. We found a castle and so many little villages, I loved it!

Después de recoger el carro en Hertz, nos dirigimos a Bern. Hicimos algunas paradas en el camino porque todo era super bello. Encontramos un castillo y muchos pueblitos pequeños, ¡me encantó!

We walked around the city, took some pictures and ate Tacos kebab. The funny thing about Switzerland is that in Lausanne they speak French and in Bern they speak German. Which, I have no clue about haha. We stayed here one night to head the next day to Thun.

Caminamos por la ciudad, tomamos algunas fotos y comimos tacos kebab. Lo curioso de Suiza es que en Lausanne hablan francés y en Bern hablan alemán. y yo de alemán no se ni pio. Aquí nos quedamos una noche para poder salir temprano al otro día para Thun.

2nd stop: Thun

Thun was probably one of my favorite cities. And to be honest, Switzerland, in general, is so beautiful. Everywhere I went had its charm and you just fell in love. At least I am one of those people that love walking around and seeing the local stores. Here, we found a little market where we got some olives with different flavors and some local cheese.

Thun fue probablemente una de mis ciudades favoritas. Y para ser honesta, Suiza, en general, es hermosa. Todos los sitios a los que fui tenían su encanto y mw enamoré de todo. Yo soy una de esas personas que aman caminar y ver las tiendas locales. Aquí, encontramos un pequeño mercado donde conseguimos algunas aceitunas con diferentes sabores y algo de queso local.

3rd stop: spiez

This one a quick stop because it was extremely cold and I had no energy at this point. But it was a cute little town. Also, I bet this could be such a cute place to go in the summer because they had restaurants in front of the lake.

Esta fue una parada rápida porque hacía mucho frío ya en este punto no tenía energía. Pero era una ciudad linda. Además, apuesto a que este podría ser un lugar lindo para ir en verano porque tenían restaurantes frente al lago.

4th stop: Lake blausee

lake blausee ana Faneite

The most beautiful lake you’ll ever see! Lake Blausee was AMAZING. The mixture in between the snow and the blue lake was perfect. You have to pay to get in, I payed for the student ticket and it was around $7. TOTALLY WORTH IT.

I walked around the lake, the snow decorated the lake beautifully and this place made me so happy. I cannot tell you enough how much I loved this place.

It gave me peace.

Este será el lago más hermoso que verán en su vida! El Lago Blausee fue increíble. La mezcla entre la nieve y el lago azul era perfecta. Hay que pagar para entrar, pagué por el ticket de estudiante y fue alrededor de $ 7. VALE TOTALMENTE LA PENA.

Caminé alrededor del lago, la nieve decoraba el lago perfectamente. No les puedo decir lo mucho que me encantó este lugar.

Me dio paz.

finally: adelboden

BEST PLACE IN SWITZERLAND !

Adelboden is magical! We went to a hotel called The Cambrian. The hotel has a spa where you can go to an open pool where you can see the mountains outside! I posted a video on my instagram where you can see exactly how it looks like. The best part is that you do not have to stay at the hotel to go to the spa – in case you just want that –

The spa counts with an inside pool, sauna, massages, gym, and great views from all those parts.

Also, Adelboden is also known for their slopes to skii so, if you get a chance, you have to do it!

EL MEJOR LUGAR EN SUIZA!

Adelboden es mágico! Fuimos a un hotel llamado “The Cambrian”. El hotel tiene un spa donde puedes ir a una piscina abierta donde puedes ver las montañas afuera. Publiqué un video en mi Instagram donde puedes ver exactamente cómo se ve. La mejor parte es que no tiene que quedarse en el hotel para ir al spa, en caso de que solo quieran disfrutar de la piscina.

El spa cuenta con increíbles vistas que parecen pinturas, ademas de un gimnasio, una piscina cubierta y sauna.

Además, Adelboden es muy conocido porque la gente va a esquiar allá. Si tienen tiempo y dinero, no pueden dejar de hacerlo!